تیزر تبلیغاتی شرکت های معروف
11
دسامبر

بررسی 4 تیزر تبلیغاتی شرکت های معروف دنیا

از انواع تیزر تبلیغاتی شرکت های معروف دنیا چه می دانید؟ تیزر های تبلیغاتی موفق و معروف در سطح جهانی چه ویژگی هایی دارند؟ اگر قصد تهیه یا سفارش دادن تیزر تبلیغاتی برای معرفی شغل یا خدمات خود دارید، برای آشنایی بیشتر با تیزر های موفق دنیا پیشنهاد می کنیم این مقاله را به دقت بخوانید؟

 

شناخت 4 تیزر تبلیغاتی معروف جهان

همانطور که می دانیم هدف هر تیزر تبلیغاتی، انتقال پیامی خاص به مخاطب است. مثلا تشویق مخاطب برای مشتری شدن و خرید محصول تولیدی شرکت یا کارخانه ای و یا نیازسازی برای استفاده از نوع خدمات آموزشی و… در اینجا به نمونه هایی از 4 تیزر تبلیغاتی شرکت های معروف دنیا پرداخته شده است.

1.(شرکت سازنده ی تبلیغات آئودی با الهام از خرافاتی مانند جمعه سیزدهم در زمینه ی خصوصیات ایمنی محصولاتش، ویدیوهای تبلیغاتی مناسبی ساخته است. بر طبق خرافاتی که در آمریکا  و بعضی از کشورهای اروپایی مردم دارند مصادف شدن روز سیزدهم ماه با روز جمعه به معنای روز بدیمنی می باشد . این مساله به قدری مهم و اساسی در نظر مردم می باشد که فیلم های سینمایی ، سریال های تلویزیونی و حتی بازی های رایانه ای بسیاری بر اساس این خرافات ساخته شده است . حال شرکت آئودی از این خرافات ابتکار تبلیغاتی جدیدی انجام داده است .

این تیم تبلیغاتی که متعلق به کشور انگلیس می باشد با نمایش مهارانه و الهام گرفتن از خرافه ی نحس بودن جمعه سیزده ، اکثریت ویژگی های ایمنی محولات خوردو آئودی را در شکل فیلم تبلیغاتی دیدنی به نمایش گذاشته است . درسته که دلقک های موجود در تیزر آنچنان که باید ترسناک نیستند ، اما آن ها قواعد رانندگی را زیر پا می گذارند و به هرج و مرج می پردازند . یکی از نکته های مثبت این تیزر را می توان به موزیک شاهکار استفان سوندهایم اشاره کرد.

تیزر تبلیغاتی شرکت های معروف

در این ویدیو تبلیغاتی ، ما دلقک هایی را مشاهده می کنیم که باعت ایجاد موقعیت های خطرناک و دلهره آور برای دیگر رانندگان خودرهای دیگر هستند. دلقگ ها با انجام دادن کارهای بی مورد و اشتباه و با داشتن ماشین های عجیب و غریب ، سعی می کنند ترسناک به نظر بیایند که البته این گونه نیست . این را می دانید که مهمترین چیز در تبلیغات ایده است که این تیزر با الهام از خرافه جمعه سیزدهم توانسته است تا حدود زیادی توجه ها را به سمت خود جلب نماید . لااقل می توان گفت توجه ما را به خود به خوبی جلب کرده است . فارغ از نکات تبلیغاتی این تیزر ، ما از دیدن تماشای آئودی کوپه به شدت لذت بردیم . به امید روزی که در کشور عزیزمان ایران بیشتر مردم بتوانند خودروهای امن و ایمنی نظیر آئودی سوار شوند منبع : https://blog.tolofilm.com).

2.  گوگل اولین گوشی خود با نام پیکسل را وارد بازار کرد که برای آن تیزر تبلیغاتی تهیه کرد.در ویدئویی تبلیغاتی، در همان ابتدای ویدئو به صراحت به نام آن اشاره شده است؛ بنابراین، بیینده از ابتدای ویدئوی 1 دقیقه و 35 ثانیه ای می‌داند قرار است با چه موضوعی مواجه شود. این تیزر تبلیغاتی دارای ویژگی های مهمی از جمله: استفاده از تکنیک نوشته‌های کوتاه روی ویدئو ، انتخاب موسیقی متناسب با تصاویر و نمایش ویژگی‌های محصول به صورت واضح است.

به وسیله تیزر تبلیغاتی به شناختی مفید نسبت به مشخصه های گوشی می رسیم اینکه امکاناتی از قبیل : حافظه نامحدود،باطری قوی، دوربین فوق‌العاده، قابلیت پرتره گرفتن بدون نیاز به 2 دوربین، قابلیت سرچ در گوگل از طریق عکس گرفتن دارد.نکته جالب در این تیزر هوشمندانه این است که همزمان با ذکر ویژگی های جالب امکانات محصول همزمان به نقص محصول رقیب خود آیفون پرداخته است، چون یکی از انتقادات جدی درباره گوشی‌های آیفون، مواجه شدن با پیام پر بودن حافظه است که این پیام، برای بسیاری از کاربران آیفون آزاردهنده است. این بخش از ویدئو، با اشاره به حافظه نامحدود گوشی‌های گوگل، مخاطبانی که از این ویژگی منفی آیفون ناراحت هستند را مورد هدف قرار داده است. همچنین، گوشی‌های آیفون در تیزرهای تبلیغاتی خود بر دارا بودن 2 دوربین تاکید کرد، اما گوگل در این تیزر تاکید می کند که نیازی به داشتن2 دوربین در بدنه نیست و تنها با داشتن یک دوربین، توانسته بالاترین کیفیت در بین گوشی‌های جهان را ایجاد کند.

تیزر تبلیغاتی شرکت های معروف

3. اکثر ما نوستالژی بازی سوپر ماریو را به یاد که می آوریم به یاد اولین سری های گیم دستگاه های آتاری می افتیم .سوپرماریو، یک بازی ویدئویی ژاپنی بود که از آن ، بیش از 200 بازی تولید شده است.

یک تیزر تبلیغاتی معروف برای تبلیغ نسخه جدید سوپر ماریو ساخته شده است. این تیزر تبلیغاتی 1 دقیقه و 40 ثانیه ای به دلیل جذابیت زیادش، در دو ماه پی در پی در لیست تیزرهای برتر قرار گرفته است.

شروع و پایان این تیزر در خیابان های نیو یورک است در این ویدئو، ویژگی‌های جدید بازی در فضای واقعی، هماهنگ با موسیقی و با استفاده از کاراکتر اصلی بازی به صورت بصری برای بیننده به نمایش گذاشته می‌شود.از مهم‌ترین ویژگی این تیزر می توان اشاره کرد به تاکید بر کلاه ماریو، سه‌بعدی شدن بازی  و اینکه در بخش‌های پایانی ویدئو، تمامی مراحل و موقعیت‌های جدید بازی مانند پرتاب کلاه، بازی زیر دریا و حیوانات جدید به صورت کامل به مخاطب نمایش داده می‌‌شود.

4. (این ویدئو، برای تبلیغ محصولات ورزشی نایک مربوط به رشته بسکتبال ساخته شده و مدت زمان آن، 2 دقیقه است. نوع روایت داستان، حرکت حرفه‌ای دوربین و موسیقی جذاب این ویدئو باعث می‌شود که طولانی بودن آن توسط مخاطب نشود. این تیزر همانند سایر ویدئوهای تبلیغاتی شرکت Nike، بسیار تاثیرگذار است. اغلب ویدئوهای ساخته شده توسط برند Nike، به جای تاکید بر جنبه تبلیغاتی محصولات، بر رویاهای افراد و عواطف انسانی تاکید دارند. این ویدئو نیز با تکیه بر رویاها و داستان‌های شخصی بسکتبالیست‌ها، مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار گرفته است. داستان ویدئو از تصورات یک کودک بسکتبالیست نسبت به آینده‌‌ آغاز می‌شود و در ادامه داستان، پیشرفت‌ها، موفقیت‌ها و شکست‌های پیش رو نمایش داده می‌شود.

فضای ورزشی و موقعیت‌های مختلف بسکتبال در تمامی صحنه‌ها، از ابتدا تا انتهای این ویدئو، قابل مشاهده است. این موضوع، باعث درگیری بیشتر مخاطبان هدف با ویدئو می‌شود. زیرا هر بسکتبالیستی در طول دوران ورزشی‌اش حداقل با یکی از این صحنه‌ها روبرو شده و با دیدن این صحنه‌ها، خود را در موقعیت‌های نمایش داده شده، تجسم می‌کند و احساساتش برانگیخته می‌شود.

تیزر تبلیغاتی شرکت های معروف

نکته قابل توجه در این تیزر تبلیغاتی، حضور محصولات Nike در ویدئو است که به صورت native نمایش داده شده است. زیرا، در هیچ قسمتی از ویدئو، به صورت مستقیم به محصولات Nike اشاره نمی‌شود یا به صورت مستقیم مزایای آن گفته نمی‌شود، بلکه تنها مانور تبلیغاتی این ویدئو، نمایش برند Nike روی لباس و کفش بازیکنان است. برخلاف سایر تبلیغات که از استراتژی تهاجمی استفاده می‌کنند، این ویدئو به دلیل دور بودن از جنبه تبلیغاتی، جذب‌کننده است و بیننده را به تماشای کامل ویدئو تشویق می‌کند منبع: https://college.tapsell.ir/).

در پایان یادآوری میشود که شرکت استودیو هشت و چار با تجربه و تخصصی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ، انواع عکاسی های تبلیغاتی و صنعتی، تولید محتوا و سئو، طراحی گرافیکی، موشن گرافی و ساخت انواع تیزر های تبلیغاتی دارد، قادر است پذیرای سفارشات شما در این امور باشد.