دیجیتال مارکتینگ

شاید شما یک کسب و کار سنتی بوده اید که تا به امروز فکر میکردید ، تبلیغات به روش سنتی راه حل مناسب و البته کافی برای جذب مشتری میباشد. اما با گسترش علم و فناوری و پیشرفت رقبای تان جای خالی پیشرفت و تکنولوژی را در تبلیغات خود احساس کرده اید و نگران این هستید که رقبا از شما پیشی بگیرند. ما به شما تبریک میگوییم؛ چراکه شما باوجود احساس نیاز به تغییر یک گام از بقیه جلو هستید. پس با ما تا انتهای مقاله ” دیجیتال مارکتینگ ” همراه باشید تا راه حل های خوبی برایتان ارائه کنیم.

digital marketingدیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی ، به مجموعه ای از تبلیغات دیجیتالی با استفاده از ابزارهای گوناگون گفته میشود که برای تبلیغات محصولات و خدمات مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. دیجیتال مارکتینگ یک روش نوین برای تبلیغات است که جایگزین تبلیغات سنتی بوده و از رسانه ها و ابزارهای متنوع برای انجام روش خود استفاده میکند. این موضوع در کسب و کارهای آنلاین و کسب و کارهای سنتی کاربرد دارد و بسیار مورد استفاده میباشد. پس تفاوتی ندارد که شما چه کسب و کاری هستید، دیجتال مارکتینگ برای همه ی صنف ها و مشاغل استراتژی خوبی ارائه میکند.

مزایای دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ ویژگی های منحصر به فرد زیادی دارد که هریک میتواند شما را تحت تاثیر خود قرار دهد. اما اگر بخواهیم به مواردی از مزایای دیجیتال مارکتینگ اشاره کنیم باید در ابتدا به سراغ هزینه ی تبلیغات برویم. چراکه هزینه تبلیغات بروش های سنتی بسیار بالاست. بعنوان مثال هزینه تبلیغ در تلویزیون و بیلبوردها بسیار گران بوده و کمتر افرادی هستند که بتوانند این مبالغ را پرداخت کنند. اما دامنه ی تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ به قدری گسترده است که برای هر بودجه ای میتواند استراتژی منحصر بفردی ارائه کند که هزینه ی آن قابل مقایسه با تبلیغات آفلاین یا کلاسیک ( سنتی ) نیست.

دیجیتال مارکتینگ چیست

همچنین باید گفت در تبلیغات به روش دیجیتالی ، مخاطب و جامعه ی هدف شما به درستی شناخته شده و با انحصاری کردن تبلیغ برای این جامعه بازدهی آن بالاتر میرود. بعنوان مثال بیلبوردی که در شلوغ ترین مرکز شهر قرار میگیرد، چند درصد از مردمی که در آن منطقه رفت و آمد دارند را مخاطب خود قرار داده است؟ اما در دیجیتال مارکتینگ شما به درستی و هدفمند عمل کرده و قبل از تبلیغ به شناخت جامعه مخاطبین خود میپردازید تا برای این افراد تبلیغ کنید.

از دیگر مزایای تبلیغات دیجیتالی میتوان به آمارهای سنجش بازدهی تبلیغات اشاره کرد. آنها به شما کمک میکنند تا متوجه بشوید تبلیغات شما از کدام منطقه در چه روزها و حتی ساعت هایی بیشتر دیده شده و بهتر است در چه زمان هایی تبلیغ کنید. پس بسیار دقیقتر میتوانید برای ادامه تبلیغات برنامه ریزی کرده و به تعیین استراتژی بپردازید. حال انکه در روش های سنتی شما اصلا متوجه نمیشوید چند نفر از افراد تحت تاثیر تبلیغ شما قرار گرفته اند.

همچنین بخوانید : راه اندازی کسب و کار اینترنتی از صفر

اجزای دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ اجزای مختلفی دارد که هریک مانند اعضای یک پیکر میتوانند به حرکت به سوی جلو بدنه ی کسب و کارتان کمک کنند. از جمله این اجزا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وبسایت
  • تبلیغات انلاین
  • بازاریابی موتورهای جستجو ( سئو)
  • ایمیل مارکتینگ
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی محتوایی
  • بازاریابی موبایلی
  • و …

مزایای دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ کدام اند؟

دیجیتال مارکترها برای انجام تحلیل بر روی دیتاهایی که بدست میاورند ، نیازمند استفاده از ابزارهای مختلفی هستند. که ما تعدادی از آنها را برای شناخت بیشتر شما عزیزان از نحوه ی کار دیجیتال مارکتر در بازاریابی دیجیتالی آورده ایم:

ابزارهای تبلیغات برنامه ای ( مثل choicestream)
ابزارهای محتوایی مثل ( Feedly ، canva و … )
ابزارهای بازاریابی ایمیل مثل ( Mail chimp )
شبکه های اجتماعی پولی ( مثل ویرایشگر قدرتمند فیس بوک و Nanigans   )
شبکه های اجتماعی ارگانیک  ( مثلا Sprout Social  و Woobox )

هر یک از این ابزارها بنابر تشخیص دیجیتال مارکتر مورد استفاده قرار گرفته و بعنوان ابزار دیجیتال مارکتینگ شناخته میشود و جذابیت های بصری را برای مخاطب به نمایش میگذارند.

تفاوت تبلیغات سنتی با دیجیتالی

همچنین بخوانید : چطور از اینستاگرام کسب درآمد کنیم؟

تفاوت بازاریابی کلاسیک با دیجیتال مارکتینگ چیست؟

در بازاریابی دیجیتالی شما بصورت واضح ، مستقیم و صمیمی با مشتریان خود صحبت میکنید. از انها میخواهید تا در نظرسنجی شرکت کنند. اخرین آفرهای خود را برای انها ارسال میکنید و بصورت کلی میتوانید هر مطلبی را منحصر و شخصی سازی شده براساس علایق کاربر و سابقه ی او ارسال کنید. این موضوع احساس خوبی را به کاربر میدهد و ازینکه پیامی بصورت ویژه و با در نظرگرفتن سلایقش ارسال شده بسیار خرسند میشود. پس شانس شما برای خرید چندین برابر میشود.

همچنین در تبلیغات دیجیتالی برخلاف تبلیغات کلاسیک شما قدرت پیاده سازی خلاقیت های بیشتری دارید چراکه ابزارهای بروزتری را مورد استفاده قرار میدهید. این تبلیغات در همه جا و در همه زمان قابلیت اجرا شدن دارد و محدودیتی برای شما وجود ندارد.

تبلیغات دیجیتالی

وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ چیست؟

  • شناسایی گرایشات بازار
  • طراحی، اجرا و اندازه‌گیری آزمون‌های مختلف بهینه‌سازی
  • طرح‌ریزی، اجرا و حفظ حضور در رسانه‌های اجتماعی
  • ارزیابی فناوری‌های درحال ظهور
  • ارائه فکر و استراتژی‌های خلاقانه برای رشد و توسعه
  • اندازه‌گیری عملکرد و گزارشگیری

سایت دیجیتال مارکتینگ

استودیو هشت و چار با ارائه خدمات ذکر شده اماده این است تا شما را با انواع روش های بازاریابی دیجیتالی همراه کرده و به کسب و کارتان رونقی تازه ببخشد. همین حالا برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و از خدمات مشاوره رایگان استفاده کنید.

ایا هنوز برای دریافت خدمات دیجیتال مارکتینگ مرددید؟ با ما تماس بگیرید

شماره تماس : 02165829724