سئو اینستاگرام چیست؟
15
نوامبر

سئو اینستاگرام چیست؟

از سئو اینستاگرام چه می دانید؟ چه فرقی بین سئو سایت با سئو اینستاگرام است؟ آیا از راهکارهای جدید و کاربردی سئو اینستاگرام خبر دارید؟ اگر شما هم یکی از کاربران اینستاگرام هستید پس بهتر است از سئو اینستاگرام بیشتر بدانید بنابرین لازم است این مقاله را به دقت بخوانید.

 

7 روش برای سئو اینستاگرام

اینستاگرام چند سالیست که محبوبترین و پر کاربر ترین شبکه اجتماعی در جهان شده است تا حدی که برخی آن را مینی گوگل می نامند و آن را به چشم یک موتور جستجو در نظر می گیرند. در این میان نقش شما و کسب و کارتان و صفحه تان از چیست؟ بله پاسخ به قدرت  ( بهینه سازی ) سئو اینستاگرام بستگی دارد. در اینجا چند مورد از راهکارهای بهینه سازی سئو اینستاگرام پرداخته شده است.

1- در قدم اول همه چیز بستگی به هویت و آدرس شما دارد، بله پروفایل شما هویت شما در اینستاگرام است پس برای این هویت باید به این نکات توجه لازم را داشته باشید.

– پروفایل خود را عمومی قرار دهید یعنی صفحه شما عمومی و بدون قفل باشد تا نحدودیت دسترسی نداشته باشد.

– کلمه کلیدی اصلی که شامل اکثریت محتواهای شما می باشد باید همان نام کاربری (user name )  صفحه شما باشد تا با سرچ راحت پیدا شوید و در موضوعاتی که کاربران سرچ می کنند در فهرست موضوعی موتور جستجو، صفحه شما هم بعنوان پیشنهاد معرفی شود.

-در تنطیمات،حساب کاربری خود را  بهتر است به حالت تجاری قرار دهید.

– یک لینک قابل ردیابی را در پروفایل خود بگذارید.

-نام پروفایل شما قابل جستجو و مرتبط باشد چون نام صفحه و آدرس صفحه همان خاصیت نام سایت و دامنه سایت را دارد پس در انتخاب ها دقت کنید که تاثیر زیادی در سئو خواهد داشت.

– لوگو خاص خود را داشته باشید.

2- قدم دوم بهینه سازی یا سئو محتوا است.

– استفاده از کلمه کلیدی ثانویه  یا فرعی در قسمت ( BIO)   بیو ی پروفایل . چون گاهی ممکن است کاربری یکی از موضوعات صفحه شما را جستجو کند اما دقیقا کلمه کلیدی اصلی شما نباشد در حالیکه ربطی به ماهیت صفحه شما دارد پس از این طریق صفحه شما در فهرست پیشنهادی جستجو ها به او معرفی خواهد شد در صورتیکه صفحه شما دارای کلمه کلیدی ثانویه باشد. مثلا تصور کنید کلمه کلیدی اصلی صفحه شما گردشگری است پس می توانید در قسمت بیو ی پروفایلتان از کلمات کلیدی فرهی دیگری مثل بوم گردی، رزروهتل یا اقامتگاه هم استفاده کنید.

سئو اینستاگرام چیست؟

 

– قدرت  # هشتگ ها را دست کم نگیرید. هشتگ ها همان خاصیت کلمه کلیدی را برای تک تک پست های شما می توانند داشته باشند که شانس شما برای جذب مخاطب و فالور را بیشتر می کند.

– نوشتن یک کپشن جذاب  در درجه اول باعث متنوع شدن محتوای شما می شود چون نشان می دهد که آن کپشن در واقع شرحی است به محتوای تصویری یا ویدیوئی و همچنین نوعی احترام و توجه به مخاطب است. درج کپشن مناسب حکم قدرت همان کلمات کلیدی و هشتگ را در ارتقای صفحه شما دارد.

3-  استفاده از تگ Alt

( متن alt اینستاگرام ویژگی جدیدی است که به کاربران اجازه می دهد تا برای عکس های خود کپشن بنویسند. این ویژگی برای کمک به کاربران کم بینا و افزایش کیفیت تجربه استفاده از اینستاگرام طراحی شده است، اما در سئو سایت نیز کاربردهایی دارد.

اگر این مرحله را رها کنید، اینستاگرام به طور خودکار یک کپشن برای تصویر شما در نظر میگیرد اما بهتر است این کار توسط خودتان انجام شود تا مطمئن شوید که زیرنویس با آنچه در عکس است مطابقت دارد.

برای دسترسی به گزینه alt ، قبل از اینکه عکس خود را پست کنید بر روی گزینه “Advanced Settings” در پایین کلیک کنید:

سئو اینستاگرام چیست؟

 

 پس از انجام این کار، به پایین اسکرول کرده و گزینه “write your alt text” را انتخاب کنید. از این طریق می توانید یک تگ Alt کامل برای تصویر خود بسازی!

سئو اینستاگرام چیست؟

 

هنگامی که alt خود را ساختید، عکس را به صورت عادی به اشتراک بگذارید. مزایای تغییر alt اینستاگرام مانند همان زمانی است که از alt برای عکس های وب سایت استفاده می شود. انجام این کار می تواند به پست های شما کمک کند تا رتبه بهتری در الگوریتم گوگل و اینستاگرام کسب کنید، با این کار نتایج برای جستجوی صوتی نیز بهینه می شود منبع:  https://seofox.ir).

 4- فعالیت های اینستاگرامی خود را تجزیه و تحلیل کنید برای این کار خود اینستاگرام این قابلیت را دارد منتها عیبش این است که داده های آماری برای تحلیل سئو ی اینستاگرام در بازه زمانی مشخصی هستند و پس از آن بطور خودکار حذف می شوند.برای حل ایم مشکل ما به شما ابزارهای خاصی برای مدیریت شبکه های اجتماعی، معرفی می کنیم که به کمک آنها می توانید به تجزیه تحلیل پست های خود و واکنش کاربران و مخاطبانتان بپردازید.

– برنامه هایی مانند Hootsuite ،  Sprinklr  یا Sprout Social   به کمک این برنامه ها می توانید به تجزیه تحلیل وضعیت کپشن ها و سایر قسمت های پست های خود بپردازید.

5- هرگز هرگز از روش سئو کلاه سیاه چه در سئو اینستاگرام و چه در سئو سایت استفاده نکنید چون موتور های جستجو متوجه می شوند و همین موجب سقوط اعتبار صفحه شما می تواند شود. روش سئو کلاه سیاه نوعی تقلب محض و تابلو است مثل: تکرار مکرر کلمات کلیدی،شادو بن، خرید فالور فیک، استفاده از ربات و محتوای کپی شده و…

سئو اینستاگرام چیست؟

 

6-  به  Like و Backlink  توجه ویژه داشته باشید

( به نظر من لایک شدن در اینستاگرام شبیه به گرفتن بک لینک است. زمانی که شما از سایت‌های معتبر لینک دریافت می‌کنید اثر بسیار قوی تری دارد تا گرفتن ۱۰۰ ها لینک از سایت‌های غیرمعتبر و یا غیرمرتبط. حال در اینستاگرام زمانی که پست شما توسط صفحه‌ای که دارای فالوورهای بسیاری است لایک می‌شود احتمال دیده شدن و ارتقای آن بیشتر از زمانی است که صفحات با فالوور کمتر لایک کنند.به همین منظور در برخی گروه‌های خصوصی، ادمین‌های اینستاگرام با فالوور بالا عضو هستند و زمانی که یکی از آن‌ها پستی درج می‌کند، سایر ادمین ها اقدام به لایک و یا کامنت گذاشتن در پست می‌کنند. امری که در برخی استراتژی های لینک سازی در بین متخصصین سئو رخ می‌دهد.

هر چند این نوع سناریو به این صورت دارای یک سری مشکلاتی است و باید به شکل هوشمندانه تر پیاده سازی شود چرا که گاهی ممکن است با تکرار زیاد به جای داشتن اثر بخشی مثبت، اثرات منفی و یا خنثی داشته باشد  منبع: https://mizfa.com).

7- حتما حتما با مخاطبان و فالور های خود در تعامل باشید و باید ارتباط شما دوسویه باشد چراکه همین تعامل موجب نظر دهی آنها، مشارکت آنها در محتوای صفحه و افزایش لایک شما، ذخیره و اشتراک پست های شما توسط آنها می شود که همه این امور موجب ارتقا و بهینه شدن صفحه اینستاگرام شما می شود و چه از این بهتر؟!