عکاسی تبلیغاتی
05
نوامبر

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی یکی از هنر های جذاب و پرکاربرد است که در ابتدای شروعش صرفا نقش نوستالژی عکس های خانودگی داشت اما بعدها به کمک پیشرفت تکنولوژی و رشد نیازهای بشر، انواع مختلفی از عکاسی بوجود آمدند از جمله: عکاسی تبلیغاتی لباس، منزل و جواهرات و… در این مقاله به انواع عکاسی های تبلیغاتی پرداخته شده است.

هدف عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی تبلیغاتی در زندگی روزمره ما نقش بسیاری دارد مثل حضور عکس های تبلیغاتی در مجلات، فضای مجازی، بیلبوردها و بنرها و….هدف از عکاسی تبلیغاتی، نمایشِ محصول و برند مورد نظر، به بهترین و جذاب ‌ترین شکل با هدف اصلی تشویق مشتری به خریدِ آن محصول است.

عکس‌ های تبلیغاتی باید با دقت و ظرافت و انرژی باشند و پیامشان را به صورت شفاف و خلاصه نشان بدهند در واقع باید با رزولیشن و وضوح بالا، از سوژه مرد نظر تصویر تهیه کنند.

هدفِ همۀ فوت و فن‌ های عکاسی تبلیغاتی، نمایش هدف موردنظر به جذاب ‌ترین شکل ممکن و ایجاد ذهنیتی خوشایند در ذهنِ مخاطب و درنهایت، ترغیب به خرید است. ایده، ترکیب ‌بندی و فضای رنگ نقش بسیار پررنگی در عکاسی تبلیغاتی دارند. یکی از وظایف عکاس‌های تبلیغاتی رتوش عکس است مثلا برخی عکس‌ها باید کراپ شوند و یا رنگ آن‌ها اصلاح شود. همچنین می‌توانید در این مرحله از عکاسی تبلیغاتی از انواع افکت‌ها استفاده کنید. مثلا برای عکاسی از یک آبمیوه با طعم سیب می‌توانید با نرم‌افزارهای ویرایش عکس یک سیب هم داخل عکس قرار دهید. به این صورت علاوه بر اینکه تصویر از لحاظ بصری خیلی زیباتر خواهد بود بلکه مزه سیب تازه را هم به کاربر القاء می‌کند(منبع: https://noornegar.com/ ).

عکاسی تبلیغاتی

 

نکاتی از عکاسی تبلیغاتی 

🔸داشتن یک دستیار حرفه ای با تجربه
🔸استفاده از tethering | ینی وصل کردن دوربین به لپ‌تاپ و عکاسی به این صورت که هر عکسی که می‌گیرید مستقیم وارد لپ‌تاپ شود
🔸 نورپردازی مناسب چون باعث وضوح و کیفیت و گیرایی تصویر می شود.
🔸تعارف نداشتن در تعیین تعرفه عکاسی

🔸فایل‌های PSD و RAW برای شماست و لزومی ندارد که تحویل مشتری داده  شود.
🔸باتری به اندازه‌ی کافی داشته باشید تا شارژ تمام نشود چون عکاسی صنعتی خیلی زمان بر است
🔸تمیز کردن سوژه‌ها خیلی مهم است و باعث صرفه جویی در وقت می شود چون نیاز به فتوشاپ را کمتر می کند.
🔸ادیت حرفه‌ای | هیچ عکس تبلیغاتی بدون ادیت ، آن چیزی نمی‌شود که در مجلات می‌بینید.

عکاسی تبلیغاتی لباس  

امروزه صنعت مد لباس طرفداران زیادی را جلب خود کرده است به همین دلیل انواع تولیدکنندگان برای ارائه محصول خود به بازار و جلب مشتری، نیازمند عکاسی تبلیغاتی لباس می شوند. برای این کار دو تکنیک پرکاربرد در نحوه عکاسی از لباس وجود دارد :

1.تکنیک مانکن نامرئی در عکاسی از لباس: با استفاده از تکنیک مانکن نامرئی ،هنگامی که تصمیم به آموزش عکاسی از کالا و البته لباس دارید بهتر است فراموش نکنید هر چقدر بتوانید حس واقعی و حقیقی بودن را به مخاطبتان القا کنید، موفق تر خواهید بود. یکی از این ترفندهای عکاسی از پوشاک در واقعی نشان دادن است.

 2. استفاده از مدل در عکاسی تبلیغاتی لباس: اگر بودجه عکاسی تبلیغاتی شما کافی است حتما یک مدل استخدام کنید. داشتن مدل در عکاسی از لباس برای سایت شما می تواند مزیت های بسیاری داشته باشد. برای مثال مدل شما می تواند هر ژست و طوری که می خواهید بایستد و به عکس شما روح ببخشد. از این نوع نحوه عکاسی از پوشاک در شبکه های اجتماعی اینستاگرام بسیار استفاده می شود.

 

عکاسی تبلیغاتی

 

برای عکاسی پوشاک حتما قبل از شروع به کار می بایست نوع لباس های که قرار است از آن ها عکاسی نمایید را مشخص کنید. مشخص شدن نوع لباس و پوشاک در به نمایش در اوردن بافت های آن بسیار مهم است.  ترکیب بندی اصل مهمی در عکاسی مدلینگ  است.
بسته به ایده، سایز و نوع سوژه و همچنین فضای عکس باید کادر و ترکیب مناسب را انتخاب کرد چون بعضی سوژه ها مثل سفارشات عکس جواهرات همراه با مدل نیازمند کادرهای بسته است. در برخی سفارشات با توجه به ایده عکاس کادر عکس صرفا به بخش خاصی از مدل معطوف است (عکاسی از کفش و بوت که تمرکز بروی پایین تنه مدل است) و در برخی دیگر مدل بصورت تمام قد در عکس قرار می گیرد. انتخاب زاویه دوربین نسبت به سوژه یکی دیگر از موارد مهم در ترکیب بندی است.

برای تهیه عکسهای مدلینگ نرمال دوربین در زاویه مقابل چشمان سوژه قرار می گیرد اما بسیاری از عکاسان برای خلاقیت در ترکیب بندی و تهیه عکسهایی متفاوت، از زوایای بالا و یا پایینتر از سوژه اقدام به عکاسی می کنند.

انتخاب نورپردازی مناسب با هر سفارش از نکات مهم در عکاسی مدلینگ است.در اکثر موارد عکسهای تبلیغاتی مدلینگ با استفاده از فلاش های استودیویی نورپردازی می شوند.نوع چیدمان این فلاش ها و شدت نور آنها تاثیر زیادی بر جذابیت این سبک عکسها دارد. گاهی سوژه و مدل در فضایی تاریک با نورپردازی موضعی و ملایم عکاسی می شوند و گاهی با استفاده از چندین فلاش و فضایی پر نور عکسها تهیه می شوند.بعضی سفارشات هم نسبت به ایده عکس در فضای بیرونی و با استفاده از نور طبیعی و بازتاب دهنده های نور (رفلکتور) عکاسی می شوند.

عکاسی تبلیغاتی در منزل  

بیشتر افرادی که در دنیای مجازی بویژه اینستاگرام، دارای فالورهایی زیادی هستند با قدرت عکاسی تبلیغاتی در منزل، به عکسبرداری تبلیغ محصول می پردازند و از این راه به کسب درآمد می رسند. مثلا بانویی خانه دار که در صفحه ای با موضوع نکات خلاقانه خانه داری، با جذب تبلیغات در خانه خود به معرفی محصولی مرتبط با ذائقه مخاطبانش می پردازد به این نحوه که انواع اکسسوری های دکوراسیون خانه، وسایل جهیزیه و… را در نماها و بک گراندهایی از منزل خودش قرار می دهد و با کمک مهارت عکاسی تبلیغاتی تصویر تهیه شده را در اینستاگرام قرار می دهد و محصول را به مخاطبان خود معرفی می کند،مخاطبانی که تبدیل به مشتریان آن کالا می شوند.

عکاسی تبلیغاتی

 

عکاسی تبلیغاتی جواهرات  

امروزه توجه و تقاضا برای انواع جواهرات و سنگ های قیمتی زیاد شده است و همین امر باعث رونق عکاسی تبلیغاتی جواهرات شده است.عکاسی از جواهرات به علت کوچک بودن ابعادشان، نیازمند فوکوس وترکیب‌بندی دقیقی می‌باشند و از سوی دیگر، سطح براق جواهر کار نورپردازی را کمی دشوار می‌کند.

دوربین های کومپکت با توجه به حسگرهای کوچکی که دارند، در عکاسی ماکرو عملکرد قابل قبولی دارند. بنابراین اگر می‌توانید به صورت دستی تنظیمات نوردهی آن را تنظیم کنید، چراکه این دوربین ها گزینه مناسبی برای عکاسی از جواهرات هستند. گرفتن این عکس‌ها با دوربین های DSLR ساده‌تر است اما برای عکاسی جواهرات احتیاج دارید به لنز ماکرو .

قیمت عکاسی تبلیغاتی

برای عکاسی تبلیغاتی نمی توان قیمتی ثابت تعریف کرد چون قیمت ها بنابر نوع سفارش مشتری، بک گراند، نوع دوربین، نوع محصول و… متغیر است.جهت کسب اطلاعات دقیق و تعیین تعرفه عکاسی تبلیغاتی با ما تماس بگیرید.

نمونه عکاسی تبلیغاتی

 نمونه های عکاسی تبلیغاتی ( استودیو هشت و چهار ) را در اینجا ببینید