مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی
13
نوامبر

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی چه می دانید؟ یک تیزر تبلیغاتی موفق دارای چه اهدافی است؟ اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که محصول یا خدماتی برای فروش دارید و برای تبلیغات قصد داریدکه هزینه صرف کنید، قبل از هر کاری دست نگه دارید و این مقاله را به دقت بخوانید تا از خم و چم ساخت تیزر تبلیغاتی با خبر شوید.

تیزر تبلیغاتی چیست؟

تیزر تبلیغاتی بخشی از هنرهای نمایشی مرتبط با دنیای بازاریابی، تجارت و برندینگ است که به دلیل جذابیت و پر مخاطبی رسانه های جمعی به ویژه تلویزیون، سالهاست که مورد توجه صاحبان محصولات و برند ها است. ( تیزر در اصطلاح به رفتاری اطلاق می شود که با نمایش موضوعی، حس کنجکاوی در بیننده ایجاد شود، اما در کل تیزر تبلیغاتی یک تکنیک برای معرفی محصول و خدمات در رسانه های دیجیتال است.

 

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی
مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی

تیزر های تبلیغاتی معمولا در ابتدا حس کنجکاوی بیننده را تحریک می کنند. اینکه تبلیغ برای چی است؟ پیام تبلیغ چیست؟ آیا قرار است محصولی فروخته شود یا خیر؟ هدف اصلی ساخت تیزر انتقال پیام تبلیغاتی است. گاهی یک تیزر دارای یک پیام و گاهی دارای چند پیام است منبع : https://shayegan.net).

یک تیزر تبلیغاتی در صورتی موفق می شود که  دارای خلاقیت در ایده پردازی باشد و طبق نیاز مخاطب پیامی مفهومی و به روز را برساند و برای انتقال این پیام از ابزارو جلوه های بصری جذاب استفاده کند.

معمولا تیزرهای تبلیغاتی با توجه به موضوع و نوع مخاطبانب که با آنها سر و کار دارند در مکان ها و زمان های خاصی قابلیت نمایش دارند مثل: نمایش در سمینارها و همایش های تخصصی کالاها و خدمات ، بعنوان آگهی تلویزیونی در میان سریال ها یا برنامه های تحلیلی گفتگومحور تلویزیونی، نمایش در مانیتورهای تبلیغاتی سطح شهرها، پخش اختصاصی در هتل ها برای مخاطبان توریست .

سه مرحله اصلی ساخت تیزر تبلیغاتی

ساخت تیزر های تبلیغاتی به طور کلی شامل 3 مرحله است. مرحله پیش تولید، مرحله تولید، مرحله پس تولید.

که هریک از این 3 مرحله ها  شامل اقدامات مختلفی به این شرح هستند:

– مرحله پیش تولید: این مرحله  مهم شامل عوامل مختلفی می شود که به ترتیب آمده است:

انتخاب ایده و پیام : ( برای این که ایده‌هایی در مورد انواع مختلف جهت‌گیری‌ها داشته باشید، می‌توانید فهرست زیر را مطالعه کنید:

  • معرفی (Introductory)– به مخاطبان خود بگویید که چه کسی هستید، مأموریت خود را توضیح دهید و مواردی از این دست.
  • توصیفی (Explanatory)– طرز کار چیزی (مانند یک محصول یا یک قابلیت خاص) را توصیف کنید.
  • مسئله/راه‌حل (Problem/solution)– روش قدیمی و روش جدید را نمایش دهید و بگویید که محصول شما از چه نظر یک راه‌حل محسوب می‌شود.
  • روایی (Narrative)– از اجزای داستانی (مانند پلات، تعارض، حل تعارض و غیره) برای معرفی یا توصیف ظرف چیزی استفاده کنید.
  • تشویق به عمل (Drive action)– مخاطبتان خود را به انجام دادن کاری (مانند خرید) تشویق کنید.
  • محصول-محور (Product-focused)– یک محصول یا قابلیت خاص را معرفی یا نمایش دهید.
  • تصدیق (Testimonial)– در این روش از مصاحبه، نقل قول، سخنرانی و یا ارتباط‌های دیگر با مشتریان در خصوص یک موضوع یا محصول خاص استفاده می‌شود.
  • تأیید (Endorsement)– از یک چهره مشهور یا تأثیرگذار برای ابراز تأیید یا علاقه‌مندی‌اش به یک محصول استفاده می‌شود.
  • آگاهی‌بخش (Informative)– در مورد یک موضوع خاص به سبک آموزشی به مخاطب خود اطلاع‌رسانی می‌کنید.
  • سرگرمی (Informative) – با استفاده از داستان، شوخی و غیره مخاطب را مفرح ساخته و ایده‌ای در مورد محصول به او می‌دهید. منبع: https://blog.faradars.org).
مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی
مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی

پس مشخص شدن ایده مورد نظر، نوبت تعریف داستانی ساده و رسا برای محصول است که در واقع حکم قالب و استخوان بندی محتوای تیزر تبلیغاتی است. پس از کسب مجوز های قانونی نوبت به دکوپاژ و انتخاب لوکیشن محل فیلم برداری می رسد. بعد با تعیین بودجه بندی و تحلیل هزینه ها به انتخاب عوامل مختلف تیزر مثل بازیگر، تدوین گر و فیلم بردار و… پرداخته می شود.

 

– مرحله تولید

در این مرحله با تهیه همه موارد پیش تولید، کار تصویر برداری آغاز می شود و بازیگران و سایر عوامل تحت حمایت کارگردان در لوکیشن حاضر می شوند همچنین یک گروه ناظر هم برای نظارت بر روند اجرای مناسب تصویر برداری در بازه زمانی تعیین شده، وجود دارد. در این مقاله هست که همه ایده ها و برنامه ریزی های روی کاغذ، عملی و اجرا می شود.

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی
مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی

 

– مرحله پس تولید یا پست پروداکشن

این مرحله خاص زحمات تدوین گران گروه ساخت تیزر تبلیغاتی است چون همه زحمات حاصل از مرحله پیش تولید و تولید در نهایت به تدوین گر  سپرده می شود.تدوین گر با مونتاژ و ترکیب بندی پلان ها به کمک سخت افزار ها و نرم افزار های سینمایی، به ترکیب و جانمایی تصاویر می پردازد و سپس خروجی از کار گرفته می شود. در این زمان است که کار به سفارش دهنده نشان داده می شود تا در صورت رفع عیوب احتمالی برای انتشار فرستاده شود.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

راه اندازی کسب و کار اینترنتی از صفر

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

چطور از اینستاگرام کسب درآمد کنیم؟