08
دسامبر

مهمترین شبکه های اجتماعی برای بازاریابی کدام اند؟

از نقش انواع شبکه های اجتماعی در رابطه با بازاریابی چه می دانید؟ دراین مقاله به شناخت نقش هریک از شبکه های اجتماعی مهم و پرکاربرد در بازاریابی پرداخته شده است. اگر اهل شبکه های مجازی هستید و همچنین دنبال بازاریابی برای کالا و خدمات شغلی خود هستید پیشنهاد می کنیم که این مقاله را به دقت بخوانید.

 

ضرورت حضور بازاریابی در شبکه های اجتماعی 

سال هاست که شبکه های اجتماعی نقش پر رنگی در زندگی بشر معاصر یافته اند. از نتایج این نقش می توان اشاره کرد به تغییر سبک کسب و کار از روش سنتی به بازاریابی دیجیتال نوین. امروزه شغل های زیادی ادامه حیات خود را در گرو انواع تبلیغات بویژه تبلیغات در فضای مجازی می دانند.انواع شبکه های اجتماعی مختلفی وجود دارند که در این مطلب به شرح نقش مهمترین آنها در رابطه با بازاریابی دیجیتال پرداخته شده است. از جمله مهمترین شبکه های اجتماعی برای بازاریابی می توان توییتر،اسلایدشیر،لینکدین،اینستاگرام و پینترست را نام برد.

شبکه های اجتماعی و بازاریابی

شبکه های اجتماعی مهم برای بازاریابی

-(توییتر با شیوه منحصر به فرد و خاص خودش توجه بسیاری از شرکت‌ها را به خود جلب کرده و به همین دلیل، به انتخاب خوبی برای بازاریابی شرکت‌ها تبدیل شده است.توییتر این بستر را برای شرکت‌ها مهیا کرده که  اخبار خود واظهار نظر خود را در مورد مسائل بیان مورد نظر خود را بیان کنند؛ که این عامل باعث افزایش شهرت برند، ارتقای نام تجاری و ارتباط با مشتریان به صورت موثر و کارآمد می‌شود.

 – اسلایدشیر یک روش بسیار کاربر پسند برای یادگیری مخاطبان شرکت در مورد شرکت، محصولات، خدمات و… است.این رسانه اجتماعی برای بازنویسی محتوا و به اشتراک گذاری اطلاعات جدید به صورت اسلاید گزینه بسیار خوب وکاربردی است. شما می‌توانید سخنرانی کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها،  وبینارها، و… را به مشتریان خود نشان دهید منبع: https://novinhub.com/ ).

–  لینکدین در 5 مه 2003 وارد بازار شبکه های اجتماعی شد. لینکدین معروفترین سایت رسانه اجتماعی برای روابط کاری حرفه ای است .لینکدین برای افرادی که در یک رسته شغلی هستند جهت برای نمایش اطلاعات و آمار مربوط به بازاریابی مفیداست. 79 درصد بازاریابان جهانی معتقدند که لینکدین می‌تواند منبع خوبی برای تولید سرنخ فروش و هدایت مخاطبان به سایت برای تبدیل شدن به مشتری باشد. لینکدین در میان کارفرماها و کارجوها طرفداران زیادی پیدا کرده به طوری که صاحبان کسب و کار می توانند در آن پروفایل های افراد را بررسی کنند و اگر سوابق کارجویی را مناسب دیدند به آن ها پیشنهاد مصاحبه می دهند. لینکدین کاربردهای مختلفی مثل جستجوی کار، تولید محتوا و اشتراک گذاری تجربه های شغلی دارد.

شبکه های اجتماعی و بازاریابی

 

– (اینستاگرام پلت فرم بصری رسانه ی اجتماعی است. این سایت در 6 اکتبر  2010 به بازار عرضه شد و بیش از 400 کاربر فعال دارد و صاحب فعلی آن فیسبوک است. بیشتر کاربران اینستاگرام پست هایی راجع به مسافرت،فشن، غذا، هنر و موضوعات مشابه می گذارند. اینستاگرام فیلترهای خاصی برای ادیت عکس و ویدئو دارد. تقریبا 95 درصد کاربران اینستاگرام از فیسبوک استفاده می کنند.

اینستاگرام از ترکیب دو واژه telegram و Instant camera تشکیل شده است که به معنی رساندن پیام فوری از طریق تصویر است. این شبکه اجتماعی محبوب در سال 2010 توسط کوین سیستروم و مایک کریگر راه اندازی شد. تنها دو ماه بعد از تاسیس این شبکه اجتماعی بود که کاربرانش از مرز یک میلیون عبور کردند و این شبکه به یکی از قدرتمندترین شبکه ها تا کنون تبدیل شد. این شبکه اکنون به 1 میلیارد کاربر دست پیدا کرده است و روزانه حدود 400 میلیون استوری در آن پست می شود منبع: https://dmacourse.com/).همچنین برای به نمایش گذاشتن فرهنگ شرکت، افراد پشت پرده (کارمندان،کارشناسان و..)، معرفی برنامه‌ها و محصولات، استفاده از اینستاگرام فرصت خوبی است بنابرین کسب و کارهای مرتبط با صنعت بوم گردی ، گردشگری ،صنایع دستی و هتلداری می توانند در این محیط کسب و کار خود را تبلیغ کنند و رونق دهند.

 – پینترست نسبت به بقیه رقبایش شبکه اجتماعی تازه واردی است که در مارس 2010 به بازار شبکه های اجتماعی عرضه شد.پینترست تابلو اعلانات دیجیتال دارد و بازاریابان می توانند محتوایشان را در آن تبلیغ کنند. پینترست در سپتامبر 2015 دارای 100 میلیون کاربر شد. پینترست مناسب این کسب و کارها است: کسب و کارهای آموزشی مثلا برای دانش آموزان و دانشجویان به جهت ایده گیری تولید پاورپوینت، تجارت های کوچکی که مخاطب هدفمندشان را زنان تشکیل می دهند چون بیش از نیمی از بازدیدکنندگان آن، زنان هستند.پینترست یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی تصویری بصری است که در آن کاربران می توانند عکس، ویدیو، اینفوگرافیک اشتراک گذاری کنند.

شبکه های اجتماعی و بازاریابی

با توجه به توضیحات بالا باید در نظر بگیریم کهدر مورد بهره گیری از انواع شبکه های اجتماعی نوع دسترسی و سلیقه مردم هر کشوری با کشوری دیگر متفاوت است.برای اینکه واقعا بفهمید برای بازاریابی کسب و کار شما کدام شبکه اجتماعی مهمتر و بهتر است باید این شاخص ها را در نظر بگیرید: محتوا، بودجه شما برای معرفی و تبلیغات محصول  و خدماتتان، تحلیل اقدامات رقبا، شناخت نوع مخاطبانتان و اینکه آنها بیشتر در کدام شبکه اجتماعی حضور دارند. شرکت استودیو هشت و چار با تجربه و تخصصی که دارند ارائه دهنده خدماتی در رابطه با تولید محتوا،سئو ، انواع عکاسی های تبلغاتی و صنعتی،طراحی سایت، دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا و… می پردازد. درصورت رونق بازاریابی کسب و کارتان با ما در ارتباط باشید.