ویژگی های موشن گرافیک
17
دسامبر

مهم‌ترین ویژگی‌های موشن گرافیک خوب

از مهم‌ترین ویژگی‌های موشن گرافیک خوب چه می‌دانید؟ چطور یک موشن گرافیک می‌تواند مثمر ثمر باشد؟چطور در برخی تبلیغات به کمک اصول موشن گرافی انواع اطلاعات صوتی، تصویری و متنی را به زیبایی ترکیب می‌کنند و درزمانی محدود مجموعه ای از پیام‌ها را به مخاطب می‌رسانند؟اگر این‌ها برای شما هم سؤال است و اگر قصد دارید از موشن گرافیک برای ارتقای تیزرهای تبلیغاتی استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را به‌دقت بخوانید. 

موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک یعنی توانایی تبدیل عناصر ثابت و ایستا به عناصر متحرک از موشن گرافیک برای انواع تیزرهای تبلیغاتی استفاده می‌شود. در تعریف اولیه موشن گرافی آمده که، گرافیکی است دارای حرکت برای انتقال پیام که از دو واژه موشن به معنای حرکت و گرافیک به معنای تصاویری همچون وکتورها و تصاویری که عموماً با برنامه‌های گرافیکی همچون فتوشاپ و … ساخته می‌شوند، تشکیل‌شده است.موشن گرافیک‌ها اصولاً به همراه صدا توسط برنامه‌هایی مالتی مدیا همچون ادوب افترا فکت ساخته می‌شوند  john withney اولین کسی بود که کلمه موشن گرافیک را وارد فرهنگ و لغات مربوط به دنیای مالتی مدیا کرد. در نگاهی دیگر باید گفت که موشن گرافی بسیار شبیه انیمیشن است منتها انیمیشن شخصیت محور است  و دارای روایت داستانی باشخصیت‌های مختلف است اما موشن گرافی تصویر محور است که با استفاده از نرم‌افزارهای مختلفی تأکید بر جنبه‌های سمبولیک ، فرم،رنگ ، بافت و حرکت در امور تبلیغاتی و سینما دارد. انواع مختلفی از موشن گرافیک وجود دارد.

 

ویژگی های موشن گرافیک

 

 

 

یک موشن گرافیک خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

(تیزرهای موشن گرافیک با بهره‌گیری از عناصر دیداری و گرافیکی و به کمک افکت گذاری‌های صوتی به همراه موسیقی، تأثیر عمیقی بر روی ذهن مخاطبان خود ایجاد می‌کند. استفاده از جلوه‌های بصری تدارک و هم‌نشینی متنوع رنگ‌ها در جذب ذهن مخاطب نقش به سزایی ایفا می‌کند. این تیزرها جایگاه پراهمیتی در فضای دیجیتال همچون وب‌سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی چون اینستاگرام ، یوتیوب و فیس‌بوک و حتی رسانه‌های عمومی همچون تلویزیون پیداکرده‌اند. شرکت‌های بزرگ دنیا امروزه از موشن گرافیک‌ها برای ارائه محصولات و خدمات خود از موشن گرافیک‌ها استفاده می‌کنند. اما چیزی که اینجا حائز اهمیت است این است که هر موشن گرافیکی مؤثر و مفید نیست.در موفقیت یا عدم موفقیت یک موشن گرافیک موارد بسیار زیادی تأثیرگذار هستند. البته این موارد بسته به شرایط مختلف تغییرپذیر هست. منبع: http://print.gilan-co.com/ ). در اینجا به شرح 5 ویژگی اساسی و بنیادین که یک موشن گرافیک خوب باید داشته باشد پرداخته شده است.ویژگی‌های یک موشن گرافیک خوب عبارت‌اند از: داشتن سناریوی جذاب، نهایت تاثیرگزاری بر مشتری، گرافیک حرفه ای، انتخاب مناسب و هوشمندانه صداگذاری و موسیقی، ترکیب حرفه‌ای انواع آیتم‌های متنی، شنیداری و تصویری.

داشتن سناریوی جذاب: سناریوی خوب باعث می‌شود که مخاطب برای دیدن ادامه موشن گرافیک ترغیب شود. سناریویی که در درجه اول ادبیات مناسب خلاقانه داشته باشد. اثری که ایده اولیه آن از همان ابتدا تقلیدی نباشد و بر محور خلاقیت بناشده باشد موردتوجه بیشتری قرار خواهد گرفت و الهام‌بخش کارهای بعد از خود نیز خواهد شد. در درجه بعد دارای ساختاری هدفمند باشد و بر مبنای اختصار و نا پیچیدگی پیش برود.

ویژگی های موشن گرافیک

 

نهایت تاثیرگزاری بر مشتری: از قدیم گفتن شنیدن کی بود مانند دیدن؟! سال‌هاست که با کمک انواع نرم‌افزارهای صداگذاری و سایر امکاناتی که تکنولوژی در اختیار بشر قرار داده است،مثل استفاده از انواع افکت‌های تصویری و انواع صداگذاری‌ها مثلاً نریشن یا گفتار متن . این اقدامات سبب می‌شود تا سکوت و وقفه‌های کوتاه میان تصویرها نه‌تنها  کسل‌کننده نشوند بلکه جذاب شوند. قدرت هنر زیبای موسیقی هم که بی‌شک در به ثمر رسیدن اهداف تبلیغاتی نقش بسزایی دارد.

-گرافیک حرفه‌ای

هنر گرافیک تأثیر مهمی در موشن گرافیک دارد زیرا به تحرک درآوردن عناصر گرافیکی متکی به رعایت حرفه‌ای مفاهیم اساسی گرافیک است. تا زمانی که گرافیک کار حرفه‌ای نباشد، موشن گرافی آن اثر حرفه‌ای نمی‌شود.

– انتخاب مناسب و هوشمندانه صداگذاری و موسیقی: موسیقی یکی از عناصر مهمی است که به روایت موشن گرافیک کمک می‌کند، باعث تغییر حال و هوای داستان می‌شود و فاصله میان مکث‌های صدای گوینده را پر می‌کند. همچنین افکت‌های صدایی جذاب به موشن گرافیک با توجه به درخواست مشتری اختیاری است. بعضی موشن گرافیست‌ها اعتقاددارند که باید اجازه داد جلوه‌های تصویری احساس حرکت، برخورد، پرش و غیره را بدون استفاده از افکت های صدا القا کنند. بعضی دیگر از موشن گرافیست‌ها معتقدند اضافه کردن این افکت‌ها را برای ساخت موشن گرافیک حرفه‌ای ضروری است منبع: https://cheyab.ir/ ).

– ترکیب حرفه‌ای انواع آیتم‌های متنی، شنیداری و تصویری. درواقع از این قسمت به‌عنوان فوت کوزه‌گری و سنگ بنای پایانی یک موشن گرافیک خوب یاد می‌شود. درواقع چیدمان هوشمندانه و حرفه‌ای انواع آیتم‌ها سبب ایجاد یک موشن گرافی خوب می‌شود که حرکتی جامع و نهایی است. غفلت و کوتاهی در این مرحله سبب هدر رفتن همه اقدامات در رابطه با سایر ویژگی‌های کار می‌شود. یک موشن گرافیست خوب مانند کدبانویی توانا باید موارد مختلف متن، صوت و تصویر را باهم ترکیب کند تا خوراکی خوب بپزد.

ویژگی های موشن گرافیک

 

نکته پایانی: شرکت استودیو هشت و چار باتجربه و تخصصی که دارد ارائه‌دهنده خدماتی همچون تیزر تبلیغاتی و موشن گرافی است. برای سفارش کار و یا کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.