کسب رتبه در اینستاگرام
13
نوامبر

چگونه در اینستاگرام رتبه کسب کنیم؟

کسب رتبه در اینستاگرام یکی از دغدغه هایی بسیاری از کاربران فضای مجازی اینستاگرام است چون اینستاگرام یکی از رسانه های دنیای مجازی است که بسیار پرطرفدار است و در سطح جهانی محبوب است و پر کاربرد.اگر شماهم در اینستاگرام صفحه دارید ولی هنوز به کسب درآمد از اینستاگرام نرسیده اید و به دنبال راهی برای کسب رتبه در اینستاگرام هستید پیشنهاد می کنم خواندن این مقاله را از دست ندهید.

ضرورت کسب رتبه در اینستاگرام

یکی از کاربرد های خوب اینستاگرام امکان رشد کسب و کارهای خانگی است. بسیاری از افراد محصولات تولیدی هنری و صنعتی خود را در صفحه های شخصی و کاری خود از طریق اینستاگرام رونق می دهند به همین دلیل کسب رتبه در اینستاگرام رویای خیلی ها است چون کار در فضای مجازی بویژه اینستاگرام یعنی کاسبی در حالیکه نه مالیات و نه اجاره مغازه می پردازیدو چی از این بهتر می تواند باشد؟ کسب رتبه در اینستاگرام یعنی در درجه اول جذب فالور های بیشتر است تا منجر به دیدن محتواهای بیشتر صفحه شما و جذب مشتری شود و این زنجیره در نهایت به جذب تبلیغات با تعرفه های زیاد برای صاحب صفحه می شود.

 

پیشنهاد هایی برای کسب رتبه در اینستاگرام

تجربه ی سالها حضور اینستاگرام در زندگی روزمره بسیاری از افراد، روش های مختلفی برای ارتصای صفحه و کسب رتبه در اینستاگرام را به ما نشان می دهد که این روش ها به این شرح است:

1.در ابتدا عکس پروفایل شما باید طوری باشد که معرف برند و ماهیت کار و خدمات صفحه شما باشد و چه بهتر که از آرم شرکت خود به عنوان تصویر پروفایل استفاده کنید تا نام تجاری شما در ذهن مخاطبانتان ماندگار  شود.

همچنین نام صفحه کاربری تان که بیانگر هویت کسب و کارتان است را برای پروفایل های اجتماعی خود انتخاب کنید و فراموش نکنید که در قسمت بیو (BIO) می توانید توضیح دهید که کسب و کار شما چیست و اینکه سایت خود را تبلیغ کنید یا شعار تجاری خود را در اینجا قرار دهید

 

2.پست هایتان باید متنوع باشند چون با توجه به امکانات زیادی که در اینستاگرام قرار داده شده است شما میتوانید علاوه بر تصویر ویدیو هم قرار بدهید.سعی کنید داخل پست هایتان از ویدیو و فیلم هم استفاده کنید و تک فرمتی عمل نکنید وحتماً هر چند وقت یکبار داخل پیج اینستاگرام تان استوری بگذارید.برای جذاب کردن ویدیو هایی که می خواهید در پیج اینستاگرام تان بگذارید نرم افزارها و اپلیکیشن های متنوعی وجود دارد. به عنوان مثال می توانید از اپلیکیشن photo voice برای اضافه کردن صوت به تصویر و از viva video فیلم ها و ویدیو های تان را جالب کنید و به عکس هایتان اسلایدشو و افکت بدهید. با استفاده از پست های اینستاگرام تان می توانید مخاطبان و کاربران تان را به مشتری دائم به همیشگی تبدیل کنید. به هیچ عنوان عکس و تصویری را از جایی کپی کنید و برای جذاب کردن پست اینستاگرام تان حتماً از فونت مناسب استفاده کنید.در تصاویر حتماً از لوگو و نام برند کسب و کار اختصاصی خود استفاده کنید.

کسب رتبه در اینستاگرام

یکی از مهمترین عوامل رشد صفحات اینستاگرامی تولید محتوای مداوم و متنوع است. تجربه نشان داده که تولید محتوای متداوم منظم باعث افزایش فالوور اینستاگرام در بلند مدت می شود این مسئله به طور مستقیم روی دیده شدن پست های شما در اکسپلور اینستاگرام هم تاثیرچشمگیری دارد.حداقل روزانه طبق اصول و برنامه ریزی یک پست منتشر کنید.

3.استوری اینستاگرام این امکان را به شما می دهد که از آن برای پیشنهاد های لحظه ای استفاده کنید. مثل تبلیغ پیج دیگران. البته استوری اینستاگرام ویژگی بسیار خوب دیگری هم دارد که می توانید پروفایل دیگران را هم تگ کنید. خیلی از افراد از این ویژگی و مزیت برای هدایت مستقیم کاربران پروفایل و پیج مورد نظر استفاده می کنند. شما تا ۲۴ ساعت می توانید یک پست را داخل استوری بگذارید و بعد از ۲۴ ساعت آن استوری به صورت اتوماتیک حذف میشود.

 

4.تعامل با پیج های هم حوزه و هم موضوع شما بسیار سودمند است که موجب تبلیغ صفحه شما و جذب مخاطب می شود.سعی کنید پیج های هم حوزه خود را فالو کنید از طریق دایرکت با آن ها در تماس باشید و سعی کنید هر از گاهی با آن ها تبادل داشته باشید چون زمانی که با پیج هایی که موضوع کاریشان با شما یکی است تعامل داشته باشید شانس این را پیدا خواهید کرد که در لیست Suggestion آن ها قرار بگیرید.

کسب رتبه در اینستاگرام

کسب رتبه در اینستاگرام

 

5.لایو ( پخش زنده) یکی دیگر از امکانات نسبتا جدید ویژگی های مهم اینستاگرام است. بسیاری از افراد از لایو اینستاگرام برای معرفی کسب و کارشان استفاده می کنند که این امکان را به شما می دهد که به صورت زنده با مخاطبان و کاربران تان در ارتباط باشید و با آنها مستقیما در تعامل شوید مثلا اگر در هر زمینه ای فعالیت می کنید می توانید هر چند وقت یکبار نکات مهم در حوزه کاری تان را به صورت لایو داخل اینستاگرام برگزار کنید و کلاس های پرسش و پاسخ ایجاد کنید.یکی دیگر از امکانات بسیار خوب اینستاگرام این است که می توانید آن را ذخیره کنید و در استوری تان به صورت ضبط شده قرار بدهید تا کسانی که در لایو اینستاگرام شما شرکت نکرده اند بتوانند لایو شما را ببینند. اگر شما لایو های آموزشی یا پرسش و پاسخ بذارید مطمئن باشید شما را به افراد زیادی معرفی می کنند همچنین اینستاگرام هم به لایو هایی که تعداد افراد آنلاین در آن زیاد باشند توجه ویژه ای دارد.

6.از کپشن های طولانی و جذاب در پستان استفاده کنید چون این کار باعث می شود یک حس اعتماد بین مخاطبان و فالوور های تان نسبت به شما ایجاد شود و به این درک برسند که چقدر برایتان مهم بوده اند که این قدر وقت برای نوشتن کپشن گذاشتید.

7.قدرت # هشتک را دست کم نگیرید.هشتک در اینستاگرام حکم کلمات کلیدیدر تولید محتوا و سئو را دارند. سعی کنید با سرچی ساده پرطرفدارترین هشتگ های مربوط به موضوع کاری تان را پیدا کنید که ای کاربا سر زدن به  پیج رقیبانتان شناسایی  می شود.

به کمک هشتک های مناسب خاص هر پست می توانید کاری کنید که پست هایتان در معرض دید انواع مخاطبان قرار بگیرد. و از این طریق بازدید پست های تان در اینستاگرام افزایش پیدا خواهد کرد.

8.یکی از مهمترین کارها برای اینکه فالوور های تان را به مشتریان دائم تبدیل کنید این است که با آن‌ها ارتباط بیشتری داشته باشید. اصلا کامنت ها را بی پاسخ نگذارید. سعی کنید هر کامنتی برای شما ارسال شد حتی هر چقدر هم ساده بود جوابشان را به صورت کامل بدهید. این کار باعث اعتمادسازی و ایجاد یک رابطه صمیمی بین شما و مخاطبان تان می شود. برای شروع یک ارتباط خوب می توانید از یک موضوع مرتبط با ماهیت صفحه تان عکس بگذارید و نظر فالوور هایتان را نسبت به این عکس بخواهید. این کار باعث مشارکت بیشتر با فالوور هایتان می شود. این کار باعث می شود مخاطبانتان زیر پست هایتان کامنت بگذارند و همین باعث می شود تا افراد بیشتری مشتاق به گذاشتن کامنت در پستتان بشود و دربی برای ارتباطات دوسویه باز شود.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید: