فروش اینترنتی
13
نوامبر

چگونه فروش اینترنتی بسازیم؟  

راه اندازی فروش اینترنتی چگونه است؟ چه ضرورتی دارد که فروش اینترنتی بسازیم؟ اگر شما هم مثل دوست من، صاحب یکی از کسب و کار های سنتی هستید که می خواهید به تازگی وارد دنیای فروش اینترنتی شوید و هنوز اطلاعات مناسبی در این مورد ندارید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را به دقت بخوانید.

ضرورت فروش اینترنتی

با رشد رسانه های جمعی و افزایش دسترسی همه به اینترنت، بیش از یک دهه است که در کشور ما فروش اینترنتی رونق زیادی گرفته و همین امر ضرورت عبور از کسب و کارهای سنتی و ورود به کسب و کار های جدید اینترنتی را می رساند. وقتی همه کسب و کارشان را به دنیای مجازی وارد کرده اند پس چرا ما دست به کار نشویم !؟ برای ساخت فروش اینترنتی ابتدا نیاز است که محصولی مناسب را برای فروش در دنیای اینترنتی داشته باشید و این را هم بدانید که امروزه در فضای مجازی امکان خرید و فروش همه چیزهایی که در کسب و کار های سنتی است در اینجا هم وجود دارد. پس حالا که مطمئن شدید محصول یا خدماتی برای ارائه و فروش دارید وارد مراحل مختلف ساخت فروش اینترنتی می شویم.

فروش اینترنتی
فروش اینترنتی

مراحل ساخت فروش اینترنتی

( یکی از راه های آماده سازی یک فروشگاه اینترنتی، طراحی و کد نویسی از 0 هست که من این روش رو پیشنهاد نمی کنم چون هزینه های بالایی داره و آخرش هم اونی نیست که می‌خواستین.پیشنهاد من استفاده از فروشگاه ساز هست.در این روش فروشگاه سازها، امکان ساخت فروشگاه آنلاین را برای شما فراهم می کنن. یعنی کلیه امکانات و قابلیت‌هایی که برای یک فروشگاه اینترنتی نیاز دارین در یک سیستم فروشگاه ساز پیاده سازی شده و به صورت کاملا آماده در دسترس هست.

با استفاده از فروشگاه سازهای آنلاین، نیازی به انجام هیچ گونه کدنویسی، دانش برنامه نویسی یا نصب ماژول‌های مختلف هم ندارین. کافی است فرم ثبت نام در سایتهایی که فروشگاه ساز ارائه میدن رو را تکمیل کنین و پس از طی چند مرحله کوتاه فروشگاه خودتونو  در کمتر از چند ساعت با امکانات کامل و قالب زیبا و کاربر پسند آماده دارید.

از مهم ترین مزایای استفاده از فروشگاه ساز می‌تونیم به عدم نیاز به هاست ، هزینه پایین و پشتیبانی روی سرویس فروشگاه نام ببریم منبع: https://www.webmasterfa.com). در اینجا به معرفی 6 مرحله ساخت فروش اینترنتی به این شرح پرداخته شده است:

 

  1. فروش اینترنتی
    فروش اینترنتی

     

    ایجاد یک سایت فروشگاهی: سایت در واقع حکم مغازه یا همان ملک تجاری برای فروش شما را دارد پس برای ایجاد این فروشگاه اینترنتی وارد صفحه طراحی سایت فروشگاهی می شوید، در آنجا دکمه شروع راه اندازی فروشگاه اینترنتی را بزنید و سپس نیاز به وارد کردن ایمیل و کدی است که از طریق پیامک از طرف آن سایت برای تلفن همراه شما می آید. پس از وارد کردن کد و تایید شدن آن صفحه ای برای شما باز میشود که با دیدن چند ویدیوی آموزشی، راهنمایی می شوید.

  2. با انواع قالب های سایت، به سایت فروش تان رونق و جذابیتی بدهید: این اقدام درست شبیه خرج کردن پول برای دکوراسیون مغازه و ویترین در کسب و کار های تجاری است.ای کار باعث می شود تا ظاهر فروشگاه اینترنتی شما زیبا شود و مشتری این را درک کند که شما برای او ارزش قائل شده اید .
  3. فروشگاه اینترنتی ایجاد شده را به نام خود بزنید : (باید یک آدرس برای آن انتخاب کنید تا مشتریان شما را پیدا کنند. این آدرس همان دامنه سایت شماست. برای فروشگاه خود باید آدرسی منحصر بفرد پیدا و آن را ثبت کنید. پشتیبانان ما کامل شما را راهنمایی می‌کنند. همچنین یک درگاه بانکی برای پرداخت برای شما فعال می‌شود.

بعد از فعالسازی، شما رسما صاحب یک فروشگاه با آدرس مخصوص به خودتان هستید، که می‌توانید هر محصولی دارید را در آن گذاشته و بفروشید. البته اگر می‌‎خواهید به عنوان یک فروشگاه مطمئن شناخته شوید، نماد اعتماد الکترونیک یا اینماد را هم بگیرید منبع: https://www.portal.ir).

  1. ویترین فروشگاه تان را با محصولاتتان پر کنید: دقیقا مثل کسب و کار های سنتی، در این بخش از ساخت فروش اینترنتی باید به تولید انواع محتواهای متنی و تصویری و ویدیویی برای معرفی محصولاتتان بپردازید. به دلیل اینکه خود محصول قابل لمس فیزیکی برای مشتری وجود ندارد بنابرین باید با ارائه مشخصات درست و واضح محصول، آن کالا برای مشتری به نحو احسن معرفی و شناسانده شود تا او نیز با فراغ خاطر ترغیب به خرید بشود.

 

  1. فروش اینترنتی
    فروش اینترنتی

     

    برای فروشگاه و فروش اینترنتی خود تبلیغ کنید: یعنی محل کار و فروشگاه جدید اینترنتی خود را به بقیه بشناسانید تا مشتری های بیشتری به سراغ شما بیایند. برای اینکار باید در سیستم سرچ گوگل، سایت شما دارای امتیاز و رتبه باشد تا بالا بیاید و از سوی کاربران اینترنت مورد توجه و کلیک قرار بگیرد. شما می توانید با تولید محتوای مناسب، تبلیغات در سایر سایت ها، تبلیغات در شبکه های اجتماعی.

  2. از سایت رقبا و نحوه معرفی و ارائه محصولاتشان غافل نشوید: سایت رقیبان شما چطور است؟ نقاط ضعف و قوتشان را بررسی کنید و اشتباهات آنها را تکرار نکنید. به کلمات کلیدی آنها در تولید محتواهای معرفی محصولشان توجه کنید. رسانه های تبلیغاتی آنها چه بوده؟ لیست قیمت ها و نحوه تخفیف ها و آفر های آنها را همیشه چک کنید. به کدام سایت ها سفارش تبلیغ فروش اینترنتی شان را می دهند؟

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی

چطور از اینستاگرام کسب درآمد کنیم؟