loading

 

🔺#شرکت های پیشتاز تبلیغاتی در جهان ۲

👈 شرکت سوم: Barton F.Graf 9000

🔹 کایاک و شبکه Dish دو مشتری اصلی این شرکت تبلیغاتی هستند اما تنها چند سال پس از افتتاح، بنگاه جوان Barton F. Graf 9000 در نیویورک پایه‌های خود را مستحکم کرد.

🔸 در سال ۲۰۱۲، یونیلور پا به عرصه بازار جری گراف گذاشت تا او را با انجام یک سری تولیدات در میان مشتریان بی اعتبار کند اما با این حال این شرکت تبدیل به یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی در مواد غذایی شد و برای برندهای معروفی تبلیغات انجام داد.

🔹 همه تلاش‌های رقیبان بی ثمر بود. نرخ رشد این سازمان با درآمد رو به رشد ۱۴۷٪ در مقایسه با ۲۰۱۱ حیرت انگیز بود.

🔸 منابع درآمد این شرکت به صورت یک به سه بین خلاقیت_دیجیتال و تولید، استراتژی و خلاقیت سنتی تقسیم می‌شد. آن‌ها برای حل مشکلات مشتریان به روش‌های سرگرم_کننده متوسل می‌شدند.

🔺شرکت های پیشتاز تبلیغاتی در جهان ۴

👈 شرکت چهارم: Ogilvy

🔹 تکرار نام Ogilvy در لیست سازمان‌های_تبلیغاتی برجسته نشان می‌دهد که این آژانس به یکی از با ثباتترین و بزرگترین آژانس‌ها با وسعت خدمات بسیار زیاد برای مشتریانش تبدیل شده است. Ogilvy، به عنوان یک راهکار جدید در کسب و کار، کار خود را با مشتریان و مارک‌های کوچکتر شروع کرد تا در ابتدای رقابت با حریفانی مانند IBM و کرافت درگیر نشود.

🔸 حرکت تهاجمی این آژانس به سمت تنوع‌های بسیار زیاد منجر به برنده شدن این آژانس در بدست آوردن تبلیغات ۲۰ مشتری در سال ۲۰۱۲ شد.

🔹 این سازمان با استخدام تعدادی از مدیران ارشد جدید، از جمله لی نیومن و کندی از آمستردام، به عنوان نمایندگان دفتر شیکاگو و تعدادی از مدیران برجسته دیگر تلاش خود را افزایش داد و با برپایی و راه اندازی بخش‌های اختصاصی در تبلیغات مثل بخش اجتماعی، بخش تجارت_الکترونیک و بازاریابی و همچنین بخشی تخصصی برای خرده فروشان توانست دست توانمندی در صنعت_تبلیغات داشته باشد.

🔺شرکت های پیشتاز تبلیغاتی در جهان ۵

👈 شرکت چهارم: Fleishman-Hillard

🔹 در پایان سال ۲۰۱۲ Fleishman-Hillard بیش از یک بیلیون دلار در کل رسانه‌ها قرارداد بست و درحقیقت توانست جای پای محکمی در میان رسانه‌ها و صاحبان خلاقیت برای خود دست و پا کند.

🔸 این یک هدف بلند مدت برای این آژانس_تبلیغاتی بود که توانست در سال ۲۰۱۲ رشد درآمد خود در ایالات متحده را با ۷ درصد افزایش دهد.

🔹 همچنان که این شرکت از سوی برخی تحت فشار بود تا با شرکت‌هایی بزرگتر از دی سی مانند پپسی قرارداد همکاری ببندد اما این شرکت تبلیغاتی هرگز پایگاه و جایگاه خودش در بین برندهای کوچکتر را از دست نداد.

🔸 این شرکت برای گسترش قابلیت‌هایش، یک ابزار برنامه_ریزی به نام برنامه ریزی GPS راه اندازی کرد و به عنوان خالق Freshwire نام گرفت. تام هادر به عنوان مدیر خلاق اجرایی و متخصصین و مدیران برجسته دیگری در بخش‌های نوآوری و برنامه‌ریزی استراتژیک جهانی باعث شدند تا این شرکت با ۲۰ مشتری به رکورد درآمد ۱۰۰ میلیون دلاری برسد. بانک‌ها، دفاتر گردشگری، آبمیوه ها و مواد غذایی تایسون از جمله مشتریان این آژانس تبلیغاتی هستند.

🔺 توسل به مسائل_جنسی

🔹 استفاده از مدل‌های جنسی و دیگر جاذبه‌های جنسی فن رایجی در تبلیغات جهانی است که در ایران به خاطر نظام اسلامی حاکم بر کشور و حفظ شئونات_اخلاقی در همه حوزه‌ها از جمله تبلیغات، استفاده تبلیغ گران از مسائل جنسی به صورت آشکار صورت نمی‌گیرد، اگر چه آگهی برخی مجلات وپیام‌های_تبلیغاتی حاوی مدل‌های زنانه جذابند.

🔸 منتقدان استفاده از مدل‌های جنسی در تبلیغات معتقدند که این تصاویر یادآوری محصول را کاهش می‌دهد زیرا توجه #بینندگان را از بخشی از تبلیغات که نام محصول یا شرکت معرفی می‌کند، منحرف می‌سازد.

🔹 نکته دیگر، تفاوت‌هایی است که در واکنش به #جاذبه‌های_جنسی در تبلیغات از نظر سنی وجود دارد به طوری که #جوانان بیشتر از افراد مسن‌تر چنین جاذبه‌هایی را قبول می‌کنند و تحت تأثیر آن قرار می‌گیرند.

🔺 توسل به شوخی

🔹 استفاده از شوخی فن رایجی در تبلیغات جهانی است. مطالعات درباره اثربخشی تبلیغات نشان می هد که شوخی بیشتر از اینکه در تغییر نگرش یا تغییر رفتار موثر باشد در سطوح پایین تر مثل #جلب_توجه و ایجاد علاقه موثر می‌افتد.

🔸 استفاده از تاکتیک شوخی در تبلیغات ایرانی را در برنج محسن یا فرش پاتریس (یک تخته اش کمه! نه آقا با شما نبودم فرش پاتریس یک تخته اش کمه؟!) شاهد بودیم.

📝 منبع: «سواد رسانه‌ای-تبلیغات» به اهتمام حمیدرضا آیت اللهی

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *