ایجاد سایت فروشگاهی
15
دسامبر

20 ویژگی لازم در ایجاد یک سایت فروشگاهی

از ویژگی‌های سایت فروشگاهی استاندارد چه می‌دانید؟ اگر کسب‌وکار شما در بستر فضای مجازی است و برای ارائه محصولتان نیاز به فروش اینترنتی دارید، پس باید یک سایت فروشگاهی برای شما طراحی شود. برای تهیه یا سفارش طراحی سایت فروشگاهی به شناخت کافی از این موردنیاز است پس این مقاله از سری مقالات سایت استودیو هشت و چار را به‌دقت بخوانید.

ویژگی‌هایی برای ایجاد سایت فروشگاهی

1.موردپسند کاربر باشد: معمولاً کاربران باهدف خرید آسان و سریع، به فروشگاه‌های اینترنتی مراجعه می‌کنند پس یک سایت فروشگاهی معتبر باید سهولت دسترسی به قسمت‌های مختلف سایت، جستجوی آسان و طراحی ساده داشته باشد.

2.تصاویر و ویدیوهای باکیفیت: (از زمانی که تنها یک عکس معمولی همراه با برچسب قیمت در سایت قرار داده می‌شد زمان زیادی گذشته است.

3.دارای نماد الکترونیک و نماد ثبت ملی  رسانه‌های دیجیتال باشد.

4.امروزه خریداران چندین زاویه مختلف از محصول را می‌خواهند و همچنین ترجیح می‌دهند قبل از خرید افرادی که از این محصول در محیط‌های مختلف استفاده می‌کنند را نیز ببینند. آن‌ها می‌خواهند این محصول را بزرگنمایی کرده و احساسی نسبت به محصول به دست آورند.ملاحظات فنی برای تصاویر بسیار مهم است. به گفته Adobe ، تصاویری که بارگذاری نمی‌شوند و یا برگزاری آن‌ها زمان خیلی زیادی می‌گیرد باعث کاهش خرید مشتریان از سایت تا حدود 39 درصد خواهند شد.
ما فقط در مورد عکس‌های حرفه‌ای صحبت نمی‌کنیم. Vanity Planet دریافت که اضافه کردن عکس‌های اینستاگرام به صفحات محصولات، باعث افزایش مشاهده تا 24 درصد می‌شود. این تصاویر هستند که باعث فروش محصول می‌شوند نه متن‌ها.
در طراحی فروشگاه اینترنتی باید چندین عکس را برای هر محصول به نمایش گذاشت و هنگام بارگذاری صفحه، عکس‌ها باید با وضوح‌بالا و بهینه‌شده در جهت سئوی سایت قرار باشند منبع: https://shazinco.com/ ).

 

ایجاد سایت فروشگاهی

 

5.امنیت داشته باشد: مجرمان فضای سایبری در کمین اکثر سایت‌ها هستند بنابراین امنیت سایت بسیار اساسی و حیاتی است. از سیستم‌عامل‌های برتر فروشگاهی مثل ووکامرس و مجنتو استفاده شود. همچنین از این ویژگی‌های امنیتی هم برخوردار باشد:

-اطلاعات مشتریان بخصوص رمز کارت‌بانک حفظ شود و به شخص ثالثی داده نشود درواقع یک سایت فروشگاهی معتبر باید رازدار مشتری باشد.

-گواهینامه SSL داشته باشد تا موجب اتصال ایمن شود.

– سیستم احراز هویت مناسب باشد: درواقع یک‌لایه امنیتی اضافه با نام کاربری، رمز عبور و کد ارسالی از سیستم به موبایل یا ایمیل کاربر باشد.

– دارای فایروال باشد: فایروال درواقع دیوار بین دو شبکه است که اجازه عبور مرور مجاز و مسدود کردن ترافیک مخرب را می‌دهد.

6.دسترسی به قسمت ارتباط با ما: راه ارتباطی سایت فروشگاهی با مشتری حتماً وجود داشته باشد. پیوندهای صفحات اجتماعی و نقشه گوگل مپ را  در این قسمت و در قسمت فوتر قرار دهید.

7.نوع طراحی سایت بر اساس استاندارد الگوی پیشرفته MVC مایکروسافت باشد.

8.از سرورهای پرسرعت بدون محدودیت در پهنای باند استفاده شود.

9.دامنه سایت باید متناسب با نوع کسب‌وکار باشد: اول‌ازهمه دقت کنید که انتخاب نام دامنه مرتبط با نوع خدمات فروشگاه باشد چون گوگل فرایند سئو را بر اساس دامنه سایت انجام می‌دهد. تغییر دامنه باعث کاهش رتبه سایت می‌شود. باید هاست، مدیریت دامنه و وب‌سایت را با نام ایمیل خود انجام دهید تا در آینده مشکلات حقوقی ایجاد نشود.

 

ایجاد سایت فروشگاهی

 

10.صفحه‌آرایی جالب داشته باشد:  ساختار چیدمان مطالب در صفحه منظم و دسته‌بندی‌شده باشد. فونت، سایز و رنگ متن‌ها جذاب باشد از رنگ‌های شاد استفاده شود. تیترهای مهم با فونت‌های بزرگ‌تر و تیره‌تر مشخص شوند. عکس‌ها با وضوح مناسب باشند چون در خرید اینترنتی امکان لمس محصول نیست لذا مشتری باید این امکان را داشته باشد که کالای موردنظر را از ابعاد مختلف و باکیفیت ببیند. پیشنهاد ما این است که از قدرت عکاسی تبلیغاتی غافل نشوید.

11.دسته‌بندی اطلاعات شما ساده باشد به‌ویژه در قسمت منوی سایت: (کاربران فروشگاه‌های اینترنتی و وب‌سایت‌ها پس از مشاهده صفحه اول به سراغ منو بار وب‌سایت خواهند رفت. چیدمان صحیح این بخش به کاربر کمک می‌کند تا بتواند سریع‌تر به قسمت موردنظر دست پیدا کند.

برای دسته‌بندی‌های فروشگاه خود از ترکیب load more (اطلاعات بیشتر) و lazy load استفاده کنید. برای جستجو از دکمه load more همراه با تعدادی از نتایج مرتبط استفاده کنید.

نکته: در نسخه موبایل وب‌سایت نیز از load more استفاده کنید ولی به‌طور پیش‌فرض تعداد کمتری از محصولات لود یا بارگذاری شوند.

12.یکی از مهمترین بخش‌های مورداستفاده در فروشگاه و وب‌سایت‌های حرفه‌ای استفاده از Landing Page ها می‌باشد.

این بخش می‌بایست اولین صفحه‌ای باشد که مشتری ببیند. در طراحی این صفحه این نکات را مدنظر داشته باشید:

شما در این صفحه محصول و یا خدمات خاصی را ارائه می‌کنید. این ارائه می‌تواند فقط جهت اطلاع‌رسانی و یا به‌قصد فروش باشد، در هر ۲ زمینه شما می‌بایست قدرتمند ظاهر شوید.

شما باید در این صفحه به مخاطب خود اطلاعات بدهید و از مخاطب نیز، اطلاعات دریافت نمایید؛ گویی در حال بازاریابی رودررو هستید. لذا هر آن چیزی که می‌تواند روی تصمیم‌گیری مخاطب نقش داشته باشد را وارد این صفحه کنید و این امر می‌بایست به‌صورت هدفمند و با رعایت اصول و ضوابط انجام گیرد منبع : https://balvin.co/ ).

13.نظرات کاربران فعال باشد: به‌منظور ایجاد تعامل بیشتر با مشتریان، یک سایت فروشگاهی خوب باید قسمتی خاص نظرات،انتقادات و پیشنهاد‌ها مشتری‌ها داشته باشد مثلاً امکان امتیاز دادن به محصولات داشته باشد چراکه این کار علاوه برافزایش مشارکت کاربران سبب افزایش رتبه سایت در گوگل نیز می‌شود.

14.در شبکه‌های اجتماعی مختلف مطالب سایت شما اشتراک‌گذاری شود: این اقدام سبب تبلیغ برند محصولات و سایتتان می‌شود و هم اینکه رتبه شما در رنکینگ گوگل افزایش می‌دهد.

15.سایت خود را مرتب به‌روزرسانی کنید.

16.درگاه پرداخت الکترونیک معتبر داشته باشید.

 

ایجاد سایت فروشگاهی

 

17.فرایند خرید کوتاه و آسان باشد چون ماهیت خریدو فروش اینترنتی بر مبنای سرعت و آسانی است.طوری نباشد که مشتری فکر کند که اگر محصولش را بار شتر می‌کرد فرایند خریدش زودتر می‌بود.

18.سایت شما امکان مقایسه با محصولات مشابه رقبا داشته باشد.

19.قیمت کالا و نحوه ارسال محصول را به‌وضوح شرح دهید تا جای شبهه و سؤالی برای کاربر باقی نماند که او را از ادامه خرید منصرف کند.

20.در صفحه اصلی خود هدایای تبلیغاتی را بگنجانید: چون باعث افزایش توجه ترغیب مشتری به ادامه فرایند خرید می‌شود.

نکته پایانی: سایت استودیو هشت و چار با تجربه و تخصصی که دارد، ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت و سئو می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.