
25 ترفند عکاسی تبلیغاتی از غذا
از ترفند های عکاسی تبلیغاتی از غذا چه می دانید؟ چطور می توان با ترفند عکاسی تبلیغاتی، عکس های جذاب از خوراکی ها تهیه کرد؟ اگر شما هم به دنبال آشنایی با انواع ترفند عکاسی تبلیغاتی از غذا هستید، پیشنهاد می کنیم که خواندن این مقاله را از دست ندهید.
ضرورت عکاسی تبلیغاتی از غذا
نسبت به دهه های اخیر، اینروزها افراد تحت تاثیر انواع و اقسام تبلیغات هستند،در واقع مخاطبی که مشتری بالقوه است، در مقابل انواعی از عکس های تبلیغاتی قرار می گیرد تا حدی که به زودی به مشتری بالفعل کالای تبلیغ شده، تبدیل می شود در فضاهای مختلفی از جمله: کانال های تلگرامی، اینستاگرام، سمینارها و نمایشگاه های مختلف. نتیجه برخی پژوهش ها، نشان می دهد که چرخش دنیای جستجو بر روی عکس هاست و به همین دلیل است که یکی از کاربرد های عکاسی تبلیغاتی، عکاسی از غذا است که سالهاست که این هنر طرفداران زیادی پیدا کرده و رشد چشمگیری داشته است تا جایی که ترفند های جذابی از عکاسی تبلیغاتی غذا به وجود آمده است. یکی از راهکار های مهم برای موفقیت فروش، بسته بندی محصول است که نقش مهمی در بازاریابی و تجارت دارد. صنعت بسته بندی مرهون عکاسی تبلیغاتی است بویژه عکاسی تبلیغاتی از غذا.
آشنایی با 25 ترفند عکاسی تبلیغاتی از غذا
1.غذا را تزئین کنید: با زیبا کردن غذا جذابیت بصری آن بیشتر می شود و مسلما گارنیش یا تزئین غذا به جلوه بیشتر عکس کمک می کند.
2.به بشقاب نزدیک شوید تا حدی که تصویر دود و تازگی غذا جلوه گر شود. این تصویر اشتها بر انگیز است.
3.آکروباتیک غذایی:(چیدن موادغذایی به شکلی که با نیروی جاذبه در تضاد باشند، همیشه روش خوبی برای عکاسی از غذا و جلب توجه بیننده است. مطمئنا این کار میتواند خیلی سخت باشد و حتما به یک وسیله برای نگه داشتن سوژه در حالت تعادل نیاز دارید. شما ابتدا باید در مرحلهی اول از مادهی غذایی و تکیهگاه آن عکاسی کنید و سپس از صحنهی خالی با همان تنظیمات نور عکاسی کنید. شما با استفاده از عکس دوم میتوانید تکیهگاه را از عکس نهایی خود حذف کنید. مطمئن شوید که پس زمینه به صورت کامل مشکی و یا سفید است. به این ترتیب عمل حذف کردن اشیاء اضافی از صحنه خیلی سادهتر خواهد بود.
4.طراحی کنید: از غذا و مواد غذایی برای نقاشی کشیدن و یا نوشتن استفاده کنید. در عکس زیر من با استفاده از برگهای چایی کلمهی TEA و یک فنجان چایی را روی میز کشیدهام. مثل تمام عکسهای این مقاله حتما باید پس زمینهی تصویر شما سفید باشد. من یک تکه پلکسیگلس شفاف داشتم و آن را با دو عدد پایه محکم کرده بودم. سپس از مواد غذایی برای خلق تصویر، نمادها و کلمات مختلف روی آن استفاده کردم. برای اینکه مطمئن شوم پس زمینه در عکس نهایی کاملا سفید است هم در زیر پلکسیگلس یک عدد فلاش به همراه سافت باکس قرار دادم منبع: https://noornegar.com/).
5. انتخاب پس زمینه یا بک گراند جذاب: توجه به رومیزی، سفره یا رنگ دیوار پشت ظرف غذا، تخته های چوبی زیبا یا کانتر آشپزخانه.
6.قدرت نور پردازی را دست کم نگیرید: نکته مهم در انواع شاخه های عکاسی تبلیغاتی، نورپردازی است. نورپردازی طوری باشد تا محتویات ظرف غذا برجسته و واضح دیده شود و سایه هایی از برش ها یا تکه های غذا روی بشقاب بیفتد.
7. هرچه طبیعی تر بهتر: از انواع نورهای طبیعی روزانه و شبانه، هوای بارانی یا ابری و آفتابی استفاده کنید.
8. قرار دهی غذاهای رنگارنگ در زمینه های خنثی و تیره جذاب است و جلوه غذا را بیشتر می کند
9. توجه به تنوع زاویه ها برای نشان دادن محتویات غذا از ابعاد مختلف.
10.( لوازم کار خود را انتخاب کنید:یکی از بهترین تجهیزات شما در عکاسی تبلیغاتی از غذا، یک لنز ماکرو است، زیرا به شما اجازه میدهد تا زوم کنید و جزئیات و پرسپکتیوهای کوچک را که دوربین گوشیتان نمیتواند بگیرد، ضبط کنید.
امروزه که همه افراد توانایی گرفتن عکسهای بسیار زیبا از مواد غذایی با تلفن همراه خوددارند، خیلی مهم است که همیشه عکسهایی خلق کنید که مشتری شما نمیتواند با تجهیزات سادهای که دارد، بگیرد.
به شما توصیه میکنیم در عکاسی تبلیغاتی از غذا حتماً دو دوربین (Canon 5D Mark III و Canon 6D) و دو لنز (۲۴-۷۰mm f / 2.8 و یک لنز ۱۰۰mm f / 2.8) را امتحان کنید.
شما بهراحتی میتوانید از رفلکتورها و نور طبیعی استفاده کنید، اما اگر در دسترس نبودند میتوانید از تنظیمات فلش دوربینهای ساده و ارزان مثل فلاش سریع کCanon 580 EXII ، فلاش بیسیم Yongnuo ، روشنایی ساده و شات از طریق چتر استفاده کنید.
بسته به نوع کیفیت عکاسی تبلیغاتی از غذا که مدنظر شماست، ممکن است بخواهید روی یک سبک غذایی خاص سرمایهگذاری کنید. مثلاً فست فود، نوشیدنی و… منبع: https://picsanat.com/).
11. تنطیم شات شما با مشورت کارفرما یا مشتری و کسب نظر او باشد.
12. اکسسوار مرتبط با هر سفارش عکاسی را داشته باشید.
13. عکاسی از غذا های مدرن و فست فود بروی میز رستوران و عکسهای نوشیدنی های کاپوچینو یا قهوه در فضای کافی شاپ بسیار جذاب است.
14. ترکیب بندی های مناسب موجب خلاقیت بیشتر می شود.
15. عکاسی از انواع بستنی وشیرینی جات با زاویه پایین و دیافراگم باز باعث می شود تا عمق میدان کم و جذابیت عکس بیشتر شود.
16. واضح بودن نام برند در عکاسی تبلیغاتی از غذا با اهمیت است.
17. دکور تبلیغاتی غذا شلوغ نباشد تا مانع از توجه به خود سوژه غذا نشود.
18. استفاده هوشمندانه و جایگزینی وسایل مرتبط با سرو غذا از جمله کارد،چنگال و لیوان در کادر عکس
19. از توجه به جزئیات غذا غافل نشوید چون ذره ذره ی محتویات غذایی که می خوریم مهم و موثر در ذائقه و خرید مشتری مهم است.
20.بعضی غذاها خاصیت نرمی و کشسانی شان بسیار مهم است مثل غذاهای ایتالیایی بویژه پیتزاها. این موارد از قلم لنز شما نیفتد.
21. حتما هندسه و نوع اشکال هندسی مواد غذایی خودش زیبایی بصری دارد که لازم است گاهی به آنها زوم شود.
22.برای غذاهای سنتی از ظروف سرو سنتی مثل مسی، برنجی یا سفال استفاده کنید تا تناسب سبک ظرف و مظروف حفظ شود.
23. مواد غذایی خام مثل قهوه خام یا سبزی تازه را در کنار ظرف غذای اصلی قرار دهید گویا اشارهای به قبل و بعد پخت غذا دارد و عکس را فرایند محور نشان میدهد.
24. دنیای کودکی شیرین است، از کودکان برای تبلیغ انواع شیرینی، کیک، شکلات و بستنی استفاده کنید. شیرینی دنیای کودکانه میتواند بهعکس جلوه بیشتری دهد.
25. از مدلهای زنده هم میتوانید برای تأثیر بیشتر عکس استفاده کنید.
نکته پایانی: استودیو هشت و چار باتجربه و تخصصی که درزمینهٔ انواع عکاسی تبلیغاتی دارد، ارائهدهنده خدماتی در شاخههای مختلف عکاسی تبلیغاتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.
0 دیدگاه