تیزر تبلیغاتی موفق
24
نوامبر

8 ویژگی تیزر تبلیغاتی موفق

تیزر تبلیغاتی چیست؟

 از ویژگی های تیزر های تبلیغاتی چه می دانید؟ تیزرهای تبلیغاتی موفق چه ویژگی هایی دارند؟ اگر قصد تهیه یا سفارش دادن تیزر تبلیغاتی برای معرفی شغل یا خدمات خود دارید، قبل از هر کاری این مقاله را به دقت بخوانید چرا که در اینجا 8 ویژگی تیزر تبلیغاتی موفق معرفی شده است.

همانطور که شغل ها از فضای سنتی به فضای مجازی وارد شدند همپای آن نیز شکل و نحوه تبلیغات با توجه به رشد فناوری، در دنیای دیجیتال وارد شد. انواع تیزر های تبلیغاتی در فضای دیجیتال رسانه ای وجود دارند.تیزر به نشان دادن رفتار و اعمالی گفته می شود که حس کنجکاوی را در مخاطب بر می انگیزاند تا مشتاق شود ادامه نمایش را دنبال کند. تیزر تبلیغاتی نمایشی از رسانه های دیجیتال برای تبلیغ و معرفی کالا یا محصول است.

 

 

 

تیزر تبلیغاتی موفق

 

(  هدف اصلی ساخت تیزر انتقال پیام تبلیغاتی است. گاهی یک تیزر دارای یک پیام و گاهی دارای چند پیام است.وقتی تیزر دارای یک پیام تبلیغاتی است، معمولا تمامی هدفگذاری ها و سوالات مخاطب را به سمت جواب که همان پیام تبلیغ است روانه می کند.اما وقتی تیزر شما دارای چند پیام باشد، باید ماهیت پیام ها را سنجید و استراتژی و سناریویی خلاق برای معرفی پیام ها در تیزر بکار برد.در ساخت تیزر انتخاب قالب کاری نیز مهم است. منظور از قالب آگهی، انتخاب لحن و سبک آگهی است. این قسمتها زیر مجموعه استراتژی هستند منبع : https://shayegan.net).

 

ویژگی های تیزر تبلیغاتی موفق

1.یک تیزر تبلیغاتی موفق در درجه اول باید دارای ایده ای خلاقانه و مفهومی در روایت و نحوه بیانش باشد. در واقع با روشی نو و با چاشنی خلاقیت به طور مفهومی غیرمستقیم هدف و پیام تیزر را به مخاطب برساند. از داستان پردازی های لوس و تکراری پرهیز شود. امروزه به یمن رشد تنوع فضاهای مجازی، سلیقه مخاطب رشد زیادی نسبت به 5-10 سال پیش داشته است.

2. بر اساس نیاز مخاطب باشد نه اتکای مطلق صرف بر سفارش کارفرما. تیزر برای مخاطب ساخته می شود. شرکت های سازنده تیزر تبلیغاتی باید شناختی نسبی به نیازهای روز جامعه و سلیق مخاطب داشته باشند نه اینکه صرفا فرمایشات کارفرما را اجرا کنند،در واقع باید با علم و هنر خود، کارفرما را به سمت سلیقه مخاطب متقاعد کنند.

 

تیزر تبلیغاتی موفق

 

3. تیزر تبلیغاتی موفق باید دارای ریتم و سرعت بالایی در انتقال پیام داشته باشد تا هزینه پخش تیزر تبلیغاتی زیاد نشود. (از نظر علمی ثابت شده است که محدوده زمان توجه افراد طی 8.5 ثانیه شکل می گیرد. به این معنا که مخاطب تا حدود 8 ثانیه ویدیو شما را تماشا می کند و اگر در این زمان نتوانست نظرش را جلب کند از آن گذر می کند. نکته حائز اهمیت اینجاست که شما 8 ثانیه فرصت دارید تا توجه کاربر را جلب کنید یا او را به ادامه تماشای تیزر ترغیب کنید پس سعی کنید نکات جالب و نشانه ی کلیدی تان را در همان 8 ثانیه اول بگنجانید و طفره رفتن را کنار بگذارید منبع: https://dmacourse.com).

4. در ساخت تیزر حتما از جاذبه های بصری استفاده شود. عامل جاذبه بصری در تیزر تبلیغاتی بستگی به تسلط سازندگان تیزر نسبت به گرافیک ، انیمیشن و موشن گرافی دارد.

5. دارای کمی ابهام باشد مثلا تیزر ها بصورت سریالی یا مرحله ای پخش شوند تا غیر قابل پیشبینی باشد. حس کنجکاوی در حدی باشد که مخاطب برای کشف رمز و راز و رفع ابهام آن مجبور شود چند بار تیزر تبلیغاتی را مشاهده و مرور کند.

6. به یک رسانه تکیه نکنید. برای پخش و نمایش تیزر تبلیغاتی تان صرفا به یک رسانه مثل تلویزیون اکتفا نکنید بلکه از انواع رسانه های فضای مجازی مثل توییتر و اینستاگرام نیز استفاده شود چون این رسانه ها مخاطبان زیادی دارند و حیف است که این حجم از مخاطبان را از دست داد.

7. اگر بخشی از تیزر تبلیغاتی شما دادن اطلاعات درباره محصول یا خدمات شماست، اطلاعات تخصصی برند خود را دقیق و صریح بدهید. چیستان ننویسید بلکه رک و راست از خدمات و محصول خود هم بگویید و هم نشان دهید، مثلا اگر هدف تهیه یک تیزر تبلیغاتی موفق برای شرکت لبنیات است تمام تجهیزات و بهداشتی بودن فرایند تولید را فقط نگویید بلکه نشان هم دهید.

 

 

تیزر تبلیغاتی موفق

 

8. خط قرمز های فرهنگی کشور خود را در نظر بگیرید تا توهینی به گروهی از مردم نشود. مثلا یکی از قالب های پر طرفدار ساخت تیزرهای تبلیغاتی موفق، قالب طنز است پس باید  مراقب بود تا استفاده از گویش یا لهجه ای خاص یا سبکی از لباس پوشیدن حتی ناخواسته سبب ایجاد شائبه و توهین به اقوام یا منطقه ای نشود.

سایت استودیو هشت و چار یکی از انواع خدماتش ساخت تیزر های تبلیغاتی است که همه موارد ذکر شده در یک تیزر تبلیغاتی موفق را از طراحی تا اجرا بر عهده می گیرد.